43.PLANIRANE SITUACIJE UČENJA

Dete uči sopstvenim činjenjem i učešćem u zajedničkim aktivnostima sa vršnjacima i odraslima tj. delanjem. U delanje spadaju, osim igre (otvorena, proširena i vođena) i životno-praktičnih situacija (rituali, rutine, autentične situacije) o kojima smo diskutovali u ranijim zadacima, i planirane situacije učenja.
To su sitaucije u koje se ulazi sa namerom da se nešto istraži, sazna, iskusi, otkrije ili predstavi. Prisetite se šta ste pisali u zadatku 35 kada ste navodili šta ste u poslednje vreme učili. To učenje, taj vaš projekat, se sastojao od mnoštva planiranih situacija učenja. U svim tim situacijama ste sve više saznavali o temi vašeg ličnog projekta.
U vrtiću planirane situacije učenja pokreću i deca i vaspitači. Uloga odraslog nije davanje gotovih znanja, rešenja i tačnih odgovora nego podržavanje procesa učenja u kome deca razvijaju strategije istraživanja i razumevanja sebe i sveta i uče kako da uče.
 Za ovo  su idealni roboti ( Bee- bot) kada deca jedva čekaju da započnemo rad, bilo kakva tema ili situacija je u pitanju. Postavim zadatak, pripremim "teren " posmatram. Deca izvršavaju zadatke, sami primete greške, sami i ispravljaju. Koriste pomoć drugara, maštu , izmišljaju nove zadatke...Crtaju nove kartice, podloge.Prošli put smo programilrali koreografiju za ples pčelica

 Npr planirana situacija je "Putovanje".Pitam ih sa čim bi voleli da putuju i gde? Od njihovih odgovora zavisi koje kartice pripremamo za Bee bota.Ako nemamo,nacrtamo.Kojim putem bi voleli da stignu,kojom putanjom? Šta bi tamo voleli da rade?Celo vreme ih podstičem da govore, opisuju, podele...dok to radimo razvija se jedna cela bajka/priča za Bee bota, a oni čak ni ne primećuju da celo vreme koriste komande "napred-nazad-levo-desno" i sl.Sami algoritmi se nižu potpuno prirodno☺️ 

Lidija Skenderovic Imali smo temu ekologija pa smo sa grupom radili reciklažu papira. Prošli smo sa njima čitav proces rada. To je trajalo oko nedelju dana. Deca su dobila kratka uputstva pre rada i zajedno sa njima smo radili zadatak. Prvo su cepkali novinski papir, zatim smo potapali u vodu, sve je prenoćilo i sutradan smo opipavali smesu. Naredni dan smo takođe opipavali i nakon toga izvadili i kroz rešetke tapkali, kako bi ocedili i dobili tanju smesu. Ostavili smo da se osuši. Rezultat je bio reciklirani papir na koji su oslikavali što su želeli. Deca su uživala u smesi a rezultat ih je iznenadio. Čitav proces izrade im je bio interesantan zato što je sve bilo praktično bez puno govora i direktiva. Posle nedelju dana, u našem vrtiću, smo napravili aktiv za mešovite grupe, gde smo i ovo prezentovali vaspitačima.

Коментари