Zadatak:
Violeta Vrcelj Odri Da, prelasci iz kuće u vrtić, iz jedne u drugu grupu, iz vrtića u školu su osetljivi periodi za decu (za svakog) i tada je kontinuitet jako važan. Ne samo u kontinuitet u dolasku u vrtić iako znamo da svaki put kad dete izostane posebno u tom periodu adaptacije kao da ceo proces kreće iz početka. U periodu prelazaka i adaptacije detetu je potrebno da ima oslonac u onome što mu je blisko i poznato. A to su i osobe - roditelji ili druge njemu bliske osobe ali i iskustva koja su mu poznata. To mogu da budu predmeti, igre, hrana..
Kada kažemo da je za dete jako važan kontinuitet u odnosima na šta se to sve odnosi? Navedite jednu situaciju iz prakse koja ilustruje u kojoj ste vodili računa u obezbeđivanju kontinuiteta za dete.
Kontinuitet za mene znači da ne zauzimam ničiju ulogu(majka im je i dalje majka.).Ja samo mogu da pomognem roditeljima da ne osećaju da im neko drugi zauzima mesto, i da znaju da u vrtiću uvek ima mesta i za njih.
Npr ne dajem deci nadimke po nekom svom "ćefu", nego pitam dete kako ga zovu kući.
U mlađu grupu nam je stigao jedan sitan dečak po imenu Aleksandar. Pitala sam ga kako mu tepaju."Moje ime je Aleksandar" -rekao je-Pošteno.I od tog dana ga zovemo punim imenom.
Biljana Pilipovic Kontinuitet u odnosu vaspitača prema detetu...Treba da postoji odnos ljubavi, poverenja. Nastup vaspitača da je topao i podržavajuci. Autoritet neizostavno da postoji, ali bez prisile
Коментари
Постави коментар